15 listopada

#36 - Ursula Poznanski, Arno Strobel - NIEznajomi


Autorzy: Ursula Poznanski, Arno Strobel
Tytuł: NIEznajomi
Tytuł oryginału: Fremd
Data wydania: 17 października 2018
Wydawnictwo: MANDO
ISBN: 9788327716095
Ilość stron: 400

Wyobraź sobie: w twoim salonie stoi mężczyzna. Twierdzi, że jest twoim narzeczonym. Nie znasz go. I nic w twoim domu nie świadczy o tym, że mówi prawdę. Paraliżuje cię strach. Masz ochotę chwycić za nóż.
Wyobraź sobie: wracasz do domu, a twoja narzeczona cię nie poznaje. Bierze cię za włamywacza. Gorzej, za gwałciciela. Robisz wszystko, by się opamiętała. Ona jednak zażarcie cię atakuje. Uważa, że oszalałeś.
Co jest prawdą? Komu uwierzysz?
Książka zapowiadała się bardzo dobrze. Napisana została w lekki sposób, dzięki czemu czyta się ją w ekspresowym tempie. Ciekawym zabiegiem, według mnie, jest narracja pierwszoosobowa z perspektywy zarówno kobiety, jak i mężczyzny, dzięki czemu czytelnik ma okazję poznać bohaterów „od środka”, doświadczyć ich emocji i poznać ich punkt widzenia. 

Do połowy z zapartym tchem śledziłam losy Joanny i Erika. Zastanawiałam się, co jest prawdą i które z nich kłamie. Po cichutku liczyłam na osobowość wieloraką albo nutkę psychopatii… Niestety nie tędy droga. Powieść obrała zupełnie inny kierunek, aniżeli się spodziewałam – polityczny, z thrillera psychologicznego zamieniła się w książkę sensacyjną, a ja już nie miałam na nią ochoty. Byłam zła na autorów, że zaprzepaścili szansę na znakomity thriller!  

Przetrawiłabym tę politykę, surrealizm i wszystkie inne niedomówienia, gdyby nie to przekombinowane zakończenie, przy którym czara goryczy się przepełniła. Absurd, absurd i jeszcze raz absurd. Pomysł – w porządku, wykonanie – fatalne. Zastanawiam się, czy autorzy szukali jakiś naukowych wzmianek na dany temat, bo według mnie (i mojej wiedzy) to co opisali jest bardziej niż nierealne. 



Podsumowując, książkę czyta się dobrze. Pomysł ciekawy, aspirujący do miana porywającej lektury, ale jak dla mnie autorzy się pogubili. Zatem, jeśli szukacie dobrego thrillera psychologicznego to niestety, ale moim zdaniem zawiedziecie się tak jak ja. Jeżeli zaś szukacie książki pełnej akcji i niewiadomych, to ten tytuł spełni Wasze oczekiwania i umili jesienny wieczór. 


Za udostępnienie pozycji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Mando!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Zaczytana Siasia | blog o książkach , Blogger