17 listopada

#37 Stephen King - Uniesienie

Autor: Stephen King
Tytuł: Uniesienie
Tytuł oryginału: Elevation
Data wydania: 14 listopada 2018
Wydawnictwo: Albatros
ISBN: 9788381254212
Ilość stron: 176

WITAJCIE W CASTLE ROCK!
Scott Carey wciąż traci na wadze. Świetna wiadomość dla kogoś, kto zawsze miał lekki problem z nadwagą!  Tylko że on wygląda wciąż tak samo. Nikt z jego otoczenia nie uwierzyłby, że waga, na którą codziennie wchodzi, za każdym razem pokazuje mniej kilogramów. Niezależnie od tego, ile Scott zje i co na siebie włoży. Nawet hantle, które w momencie ważenia trzyma w rękach, nie mają na nią żadnego wpływu. Jak gdyby otaczał go kokon nieważkości.
Scott podchodzi do całej sprawy ze stoickim spokojem, bo, o dziwo, czuje się wspaniale, jakby jego przedziwna przypadłość wyzwalała w nim wszystko co najlepsze. Nawet kiedy zdaje sobie sprawę, że tajemniczy proces  przyśpiesza i Godzina Zero być może nadejdzie znacznie szybciej, niż przewidywał. Ale zanim to nastąpi...


Kiedy dowiedziałam się, że Mistrz wydaje nową książkę osadzoną w miasteczku Castle Rock - z mojej ulubionej powieści "Sklepik z marzeniami" - ogromnie się ucieszyłam! Po odebraniu paczki mój entuzjazm nieco przygasł, gdy ujrzałam gabaryty książki, a raczej książeczki… „Uniesienie” jest malutkie i cieniutkie, ma raptem 176 stron. Ale za to jakie 176 stron! „Uniesienie” napisane jest przyjemnym, lekkim językiem z typową dla Kinga nutką humoru i czyta się je rewelacyjnie.

Najnowsza powieść Stephena Kinga nie jest horrorem, ani też typową fantastyką. Powiedziałabym, że to dość specyficzna obyczajówka z tłem fantastycznym. W „Uniesieniu” autor nie skupia się na rzeczach paranormalnych, a na zwyczajnym ludzkim życiu i tym, co jest naprawdę ważne – relacjach międzyludzkich i tolerancji.
Może w nich jest coś więcej niż tylko orientacja seksualna.

King po raz kolejny pokazał, że od zawsze jest mistrzem kreacji bohaterów i wątków obyczajowych – nie zawiódł na żadnym poziomie, pomimo krótkiej formy.


 Jest to powieść nieskomplikowana, ale ciepła, w niektórych momentach nawet wzruszająca, ale mimo wszystko bardzo pogodna. "Uniesienie" jest książką inną, nietypową, trochę taką nie-kingową, ale przede wszystkim bardzo, bardzo ważną. Czytajcie i rozkoszujcie się emocjami w niej zawartymi, poukrywanymi między słowami.

To była czysta przyjemność - polecam z całego serducha.

Za udostępnienie pozycji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Albatros

2 komentarze:

  1. Ja też właśnie czytam Kinga ale ,,Podpalaczkę,, i też polubiłam się z nim i mam nadzieję, że ta też mi się spodoba :D

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie jestem fanką Kinga. I mimo zdecydowanie mniejszej objętości odpuszczę sobie tę książkę
    Pozdrawiam
    subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zaczytana Siasia | blog o książkach , Blogger