11 lipca

#21 Wojciech Chmielarz - Żmijowisko


Autor:Wojciech Chmielarz
Tytuł: Żmijowisko
Data wydania: 9 maja 2018
Wydawnictwo: Marginesy
ISBN: 9788365973375
Ilość stron: 480


Grupa znajomych postanawia spędzić wspólne wakacje w agroturystyce w Żmijowisku. Pojawia się alkohol a wraz z nim skrywane przez lata emocje. Wywiązuje się awantura, która tylko pogłębia, już otwarte rany. 
Na następny dzień okazuje się, że córka jednej z par, 15-letnia Ada, zniknęła. Poszukiwania nie przynoszą rezultatów, a nastolatka jakby rozpłynęła się w powietrzu.


Po roku, zrozpaczony ojciec, wraca do Żmijowiska, aby jeszcze raz poszukać córki.

"Żmijowisko" Wojciecha Chmielarza to jeden z lepszych thrillerów, jaki miałam okazję przeczytać w swoim życiu.

W sumie nie wiem, czy thriller to odpowiednie określenie dla tej książki, ponieważ autor bardziej skupia się na psychice bohaterów, niż na akcji. Ukazuje czytelnikowi w niezbyt zawrotnym tempie to, do czego może doprowadzić tragedia. Jak wygląda życie po stracie. Jakie towarzyszą temu emocje. I jak bardzo wpływa to na relacje międzyludzkie.

Książka może wydawać się niektórym przegadana, ale moim zdaniem w tym przypadku to jest na plus. Podobnie jak przeplatanie czasu akcji.

Samo zakończenie, rzadko to mówię, ale mnie zaskoczyło. Wgniotło mnie w fotel. Dało mi po twarzy. Brak słów. Chmielarz zapewnił mi totalny, emocjonalny roller-coaster. Chorowałam przez tę książkę.

Podsumowując, dla mnie bomba!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Zaczytana Siasia | blog o książkach , Blogger