04 lipca

#20 Stephen King - Outsider


Autor: Stephen King
Tytuł: Outsider
Tytuł oryginału: The Outsider
Data wydania: 5 czerwca 2018
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
ISBN: 9788381232661
Ilość stron: 640

Flint City to małe miasteczko. Pewnego dnia dochodzi w nim do bestialskiej zbrodni na jedenastoletnim chłopcu, a głównym podejrzanym staje się jeden z najbardziej lubianych obywateli - Terry Maitland, trener, mąż i ojciec. Sprawą tą zajmuje się detektyw Ralph Anderson. Postanawia on doprowadzić do natychmiastowego zatrzymania podejrzanego. Odciski palców, zeznania świadków, DNA - wszystko wskazuje na trenera. Tyle, że Terry był wtedy w innym mieście...


Dawno, dawno temu zakochałam się w książkach Stephena Kinga. Jako nastolatka biegałam do biblioteki po "Miasteczko Salem", "Podpalaczkę" czy "Lśnienie". Byłam zakochana w tym niepowtarzalnym klimacie. Czy doświadczyłam go w najnowszej powieści Mistrza? 

Najnowsza powieść króla "Outsider" jest trochę taką mieszanką starego Kinga z nowym. W tej powieści znajdziemy wątki kryminalne, powiew grozy, ale też i trochę fantastyki. Wszystko to jak najbardziej ze sobą współgra i tworzy naprawdę świetną atmosferę. 
Sama fabuła - dla mnie bomba! Historia wciągająca już od pierwszych stron, a im dalej w las tym więcej "co on jeszcze wymyśli?". Moim ulubionym elementem w książkach Kinga są świetnie wykreowani bohaterowie powieści. W tym przypadku również się nie zawiodłam, a z bohaterami niesamowicie zżyłam.

"Outsider" jest książką wciągającą i klimatyczną. Dzięki lekkiemu pióru Kinga, czyta się ją naprawdę szybko, pochłaniając stronę za stroną coraz to szybciej.

Generalnie jest to naprawdę bardzo dobra powieść, aczkolwiek jednym rażącym mankamentem jest spoiler dotyczący trylogii o Panu Mercedesie. Tak poza tym to chyba nie mam do czego się przyczepić. 

To była bardzo ciekawa przygoda i cieszę się, że mogłam jej doświadczyć.
Zdecydowanie polecam!



Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Zaczytana Siasia | blog o książkach , Blogger