08 sierpnia

#27 Martin Cruz Smith - Dziewczyna z Wenecji


Autor: Martin Cruz Smith
Tytuł: Dziewczyna z Wenecji
Tytuł oryginału: The Girl from Venice
Data wydania: 25 lipca 2018
Wydawnictwo: Albatros
ISBN: 9788381253284
Ilość stron: 304


Cenzo to prosty rybak usiłujący przeczekać na uboczu do końca wojny. Stara się nie rzucać w oczy, łowiąc ryby w lagunach u północnych wybrzeży Włoch. Pewnego wieczoru w jego sieci zaplątuje się młoda kobieta. Giulia jest włoską Żydówką, której udało się uniknąć schwytania przez nazistów, zdeterminowaną, by odnaleźć swoją rodzinę. Nieoczekiwane spotkanie tych dwojga sprawi, że Cenzo zmuszony będzie wyruszyć w podróż i chcąc nie chcąc, trafi w sam środek międzynarodowej polityki wojennej…

Liczyłam na namiętną miłość w czasach wojny i trochę się przeliczyłam. Szczerze powiedziawszy spodziewałam się po tej książce czegoś zupełnie innego. Nie jest ona zła, a rozczarowanie to nie jest odpowiednie słowo, aczkolwiek czegoś mi zabrakło.

Książka wciąga od pierwszych stron. Od samego początku towarzyszy nam wojenny klimat i nutka tajemniczości i niepokoju. Zniknięcie Giulii tylko to pogłębia, a dodatkowym kąskiem jest pojawiające się subtelne uczucie pomiędzy bohaterami. Później sprawa nieco się komplikuje i powieść obiera zupełnie inny kierunek - polityczny. Główny wątek schodzi przez to na drugi plan, a polityki jest zdecydowanie za dużo. Według mnie, nieco to zabija tę powieść. Pomimo zupełnie innych oczekiwań brnęłam w nią, żeby dowiedzieć się, jak ta historia się zakończy i na szczęście zakończenie mnie nie rozczarowało.

Nie jest może to romans wojenny, ale jest to książka o poświęceniu i przeciwstawianiu się losowi. Myślę, że warto się z nią zapoznać.





Za udostępnienie pozycji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Albatros!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Zaczytana Siasia | blog o książkach , Blogger