06 października

#33 Joe Hill - Dziwna pogoda


Autor: Joe Hill
Tytuł: Dziwna pogoda
Tytuł oryginału: Strange Weather
Data wydania: 5 września 2018
Wydawnictwo: Albatros
ISBN: 9788381253253
Ilość stron: 512

Zbiór czterech mrożących krew w żyłach minipowieści.
Joe Hill w Dziwnej pogodzie, frapującej kronice niekończącej się wojny między dobrem i złem, sprawnie obnaża mrok kryjący się pod powierzchnią codziennego życia. Swoim mistrzowskim piórem przesuwa granice gatunku na nowe terytoria. Zabierając czytelników w nieznane, Joe Hill, literacki alchemik, skupia się w swoich czterech minipowieściach na najważniejszych elementach ludzkiej egzystencji: pamięci i niepamięci, wyobrażeniach i fantazjach, bestialstwie i bezradności, lęku i brawurze, deszczu i wietrze, śmierci i życiu, marzeniach… i koszmarach.
Joe Hill, a właściwie Joseph Hillstorm King, jest amerykańskim pisarzem horrorów. Wydaje mi się, że w Polsce nie jest tak znany, a jeśli już to z tego, że to syn Stephena Kinga.
"Dziwna pogoda" była moim pierwszym spotkaniem z twórczością Hilla i obawiam się, że na pierwszy rzut wybrałam złą książkę.

„Dziwna pogoda” to zbiór czterech różnorodnych opowiadań. Bardzo podobało mi się to, że każde z nich posiada swój własny, indywidualny motyw przewodni i pewne przesłanie dla czytelnika oraz niepowtarzalny klimat. Dodatkowo Autor starał się poruszyć w swojej książce dość trudne tematy, takie jak sekty, rasizm, obsesja czy bycie napiętnowanym. Ogromną zaletą "Dziwnej pogody" jest narracja. Lekka i płynąca. I bohaterowie, tacy z krwi i kości, z którymi pomimo krótkiej formy literackiej człowiek się zżyje, jak z najlepszym przyjacielem. 


Ten zbiór opowiadań miał mrozić czytelnikowi krew w żyłach… Z przykrością muszę stwierdzić, że mi niestety ani nie zmroziło krwi, ani czytaniu nie towarzyszyła gęsia skórka. Momentami wręcz strasznie się nudziłam, a książkę miałam ochotę po prostu rzucić w kąt. I pomimo stosowanych ciekawych zabiegów czy podjętych przez Hilla tematów te cztery minipowieści nie zdobyły mojego serca. 

"Dziwna pogoda" jest specyficzna i nie wszyscy znajdą w niej cząstkę siebie. Dla jednych może być nudnawa, dla innych pochłaniająca i wręcz rewelacyjna. 
To co prawdziwe, poznawało się nie po nieskazitelności, lecz po niedoskonałościach.
Książka ta może nie jest doskonała, ale za to jest prawdziwa. I myślę, że z tego względu warto się z nią zapoznać. 


Za udostępnienie pozycji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Albatros!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Zaczytana Siasia | blog o książkach , Blogger