04 sierpnia

#26 Katarzyna Puzyńska - Policjanci. Ulica


Autor: Katarzyna Puzyńska
Tytuł: Policjanci. Ulica
Data wydania: 19 czerwca 2018
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
ISBN: 9788381232722
Ilość stron: 344

Prawdziwy świat przestępstw i zbrodni bez cenzury. Po raz pierwszy tak szczerze o policjantach z ulicy!
Kim tak naprawdę są? Brutalami w starciu z ofiarą czy najbardziej wszechstronnymi funkcjonariuszami w Polskiej Policji? Pierwsi na miejscu zbrodni, oko w oko z agresją, bezradnością, śmiercią. Widzą więcej, choć jadąc na wezwanie – nie wiedzą nic. To od szybkości i słuszności ich decyzji zależy dalsze postępowanie. 


Wiązałam z tą książką ogromną nadzieję. I na nadziei się skończyło. "Policjanci. Ulica" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Katarzyny Puzyńskiej i śmiało mogę powiedzieć, że po Sagę o Lipowie nie sięgnę. 

W książce przedstawione jest siedem rozmów z policjantami. Każdy z nich ukazuje swój punkt widzenia i to jak naprawdę wygląda służba w policji. Dochodzą do tego problemy (życiowe, rodzinne) wynikające z nienormowanego czasu pracy. Opowieści policjantów są interesujące, dają też wiele do myślenia. I tak naprawdę to dzięki nim przebrnęłam przez tę książkę. 

Generalnie, pomijając opowieści policjantów to książka zupełnie nie przypadła mi do gustu. Czytając ją miałam poczucie nieprzygotowania autorki, ale nie mi to oceniać. Puzyńska zadawała funkcjonariuszom denne, a czasami wręcz idiotyczne pytania. Na dodatek ciągle te same... Aczkolwiek uważam, że powtarzalność pytań miała na celu ukazania kilku punktów widzenia. Niestety wyszło to kiepsko. 

Brakowało mi w niej porządnego zredagowania. Książka wiele straciła w moich oczach, kiedy dobrnęłam do pytania pt. "???". Szczerze to nawet nie wiem jak to skomentować. Książce przydałaby się też lepsza korekta, bo i ta kuleje. Wyłapałam masę błędów, a nic mnie tak nie boli jak literówki.

Podsumowując, książka jest mocno przeciętna, ale warto dać jej szansę, żeby zapoznać się z obrazem świata, który chcą nam pokazać funkcjonariusze policji.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Zaczytana Siasia | blog o książkach , Blogger